Hem estat al Blanc

El cap de setmana passat vam ser al festival de disseny gràfic Blanc, un dels esdeveniments més importants en aquest camp que se celebren al nostre país.
Enguany s'hi incorporava com a novetat un mercat d'autors, una benintencionada proposta per unir els renyits móns de la il·lustració i l'artesania amb el disseny gràfic en el qual vam participar amb el nostre primogènit, "El Buit".
Divendres, el primer dia de festival, vam abandonar la ciutat comptal per agafar un tren cap a Vilanova i la Geltrú, la seu del Blanc. El mercat tenia lloc al hall de l'auditori Eduard Toldrà i l'organitzava la nostra estimada amiga Stefania Lusini.
Entre les diverses parades s'hi podien trobar productes tan diversos com ceràmica (Kraznai), obra gràfica (Leo Flores) o peces de roba customitzades (Ángel).
Durant les ponències vam tenir temps d'elaborar noves targetes per l'estudi, que van ser tot un èxit.

També vam tenir temps per escapar-nos a algunes ponències entre elles la de Pep Torres, creador del Museu d'idees i invents de Barcelona (miba) o la de l'estudi Toormix.
El millor de la jornada, la sessió de Disco-Il·lustració en viu del nostre estimadíssim Chema Peral, on va demostrar que és l'únic homínid capaç de punxar discos mentre dibuixa.
Vam concloure el dia amb la inauguració de l'exposició "L'immaculada", una selecció de màcules intervingudes per diversos dissenyadors.

Dissabte va ser el dia fort del mercat: gairebé el doble de parades i molt de moviment.
Entre les parades noves hi havia el jove col·lectiu d'autoedició Do The Print, les noies del Taller De Ubieta o les joies vintage de la Stefi.
D'entre les ponències destaquem la de Two Points, on exposaven el que havien après durant els últims cinc anys, i entre altres coses recordaven la importància de treballar en projectes que realment t'interessin.
Com no podia ser d'altra manera, el festival va acabar amb festa i retorn a altes hores de la nit cap a Sitges, on ens vam allotjar a casa dels benevolents Oscar Cabezas i Marc Bordons.
L'endemà al matí vam esmorzar amb les vistes meravelloses que ens oferia la seva llar.